Tuesday, February 15, 2011

Labaikallah Hummalabaik..


Alhamdulillah, we received confirmation last night that our Visa Umrah has been approved and Insya Allah we will be embarking on our spiritual journey soon..
Ya Allah, permudahkanlah perjalanan kami ini dan terimalah segala amal ibadat kami.. Janganlah Kau menduga kami dengan dugaan-dugaan di luar kemampuan kami.. Tingkatkanlah kesabaran kami dan hilangkanlah kemarahan kami.. Ya Allah, kami pohon dariMu kesegaran tubuh badan semasa menjalankan ibadah ini, kuatkan keimanan dan kepercayaan kami, tambahkanlah ilmu pengetahuan kami, keberkatan rezeki, peluang bertaubat sebelum mati, mendapat rahmat pada saat kematian menjelang tiba serta mendapat pengampunan selepas mati. Hanya kepadaMu tempat kami memohon dan berlindung, Ya Allah.
Sebelum berangkat, saya ingin meminta ampun dan maaf dari hujung rambut ke hujung kaki sekiranya saya pernah menyinggung perasaan sesiapa di sini by something I said, or didn't say, did or didn't do, or if something I had written had hurt any of you here. Dalam pergaulan dan interaksi kita seharian, dalam keadaan sedar ataupun tidak, kita pasti ada melukakan hati, menyakiti, menaikkan kemarahan, mendukakan, menyinggung perasaan... and for all that, I sincerely apologize from the bottom of my heart. Minta dihalalkan makan dan minum..
Labaikallah Hummalabaik..

6 comments:

aNoiHalim said...

Puan,

Semoga selamat pergi & pulang dan semoga di permudahkan semua urusan di sana. Insyallah.. :)

Adillah A Nordin said...

Thanks Hasanah..

kaseh said...

Kak Dilla,

A beautiful doa dan menyentuh hati saya...linda doakan semoga segalanya dipermudahkan untuk akak dan betapa bertuahnya akak dapat ke sana sebagai tetamuNya. Doakan untuk kami jua agar sampai ke sana suatu hari nanti ye kak!

Adillah A Nordin said...

Thanks Linda.. akak akan doakan Linda & Azmi dijemput datang ke rumah Allah secepat mungkin, Insya Allah..

Emilda A. Nordin said...

Bo,

I am so happy that you've finally been chosen to be tetamu Allah. And i am also happy to read those familiar doa at the start of this post.

Take care of each other. Don't worry about the munchkins. I will look out for them always. Sampaikan salam pada Rasulullah dan doakan kami jua akan ke sana.

Salam.

Adillah A Nordin said...

Salam Da, just read your message! Yes, I pinjam your doa here.. and thanks for taking care of my munchkins when we were away.. Muuaaahhhssss!